یکی از زیباترین خصوصیات کودکان ، فراموش کردن است . آنها براحتی می گذرند . آنها زود فراموش می کنند . 

در این گفتارکوتاه ، قصد داریم اشاره ای به این خصوصیت زیبا و مثبت کودکان نموده و آنرا به گونه ای در زندگی خودمان ، یعنی ما آدم بزرگ ها ، تعمیم دهیم.

بصورت مختصر ، توقف کردن روی موضوعات و مسائل پیش آمده ، دیقیقا" به معنای آن است که ما همچنان درحال تجربه ی آن اتفاق یا  مسئله هستیم.

کودکان سریع از آن موضوعی که موجب دلخوری آنها شده ، سریع عبور می کنند و به دنبال بازی و سرگرمی دیگری هستند.

آنها توقف نمی کنند. و با این کار ، در واقع از آن چالش عبور می نمایند و دیگر آن چالش و موضوع در زندگی آنها  وجود ندارد.آنها دیگر آنرا احساس نمی کنند.

.اما ما بزرگترها ، خواسته یا ناخواسته ، تجربیات تلخ و یا موضوعات ناهنجار را با خود حمل می کنیم. هر لحظه به یاد داریم. در ذهن خود نگهداری می کنیم.

هر لحظه و هر زمانی که فرصتی پیش می اید در مورد آن فکر می کنیم و مجددا" آنرا از اول باز کرده و مو به مو ، بررسی و اظهار نظر می کنیم.

وقتی ما موضوعی را به یاد نگه میداریم در واقع با خود آنرا حمل می کنیم . این به آن معنی است که ما همچنان در حال تکرار لحظه به لحظه ی آن اتفاق هستیم.

آن اتفاق ناگوار ، دیگر از زندگی ما بیرون نمی رود. ما با آن زندگی می کنیم.به نوعی آن اتفاق تمام اتفاقات خوب یا بد آینده زندگی ما میشود.

مثل این است که ما با دستان آلوده به رنگ مشکی ، شروع به برداشتن و حمل چند عدد سطل رنگ سفید می کنیم . تا زمانی که دستان ما از آن رنگ مشکی

، پاک نشده باشد ، به هر سطلی که دست بزنیم ، لکه ای از آن رنگ و نشانه ای از آن بر آن سطل های تمیز و سفید باقی خواهیم گذاشت.

تا زمانی که ما دستان خود را تمیز نکنیم ، همچنان باید شاهد کثیف و لکه دار شدن ، سطل و رنگ های سفید بعدی باشیم.

اتفاقات ناخوشایند ! هم چنین هستند. تصمیم بگیرید که همان لحظه فراموشش کنید. اشراف لحظه به لحظه به افکارتان داشته باشید.

بلافاصله با خودتان سخن بگویید: این موضوع ارزش ندارد که من سطل های سفید رنگی آینده را سیاه و لکه دار کنم.

همانجا آن سطل مشکی را زمین بگذارید. شما کارتان با آن سطل همانجا تمام شده است. دستهایتان را تمیز کنید و دوباره شروع به برداشتن سطل های 

سفید و رنگارنگ نمایید.

اینگونه از حمل و استفاده از رنگ های جدید لذت خواهید برد.

ممکن است هنوز بابت موضوعی عصبانی باشید . ازدست کسی دلخور باشید. گاهی آنچنان دلخور می شوید که دلتان نمی آید آن موضوع را فراموش کنید.

اما یک لحظه با خود بگویید: این شخص ! نظر شخصی خودش را ابراز کرد. اما من خودم میدانم که چه هستم و چگونه هستم. بگذار با نظرش راحت باشد.

و به این ترتیب به خاطر خودتان از آن موضوع عبور کنید و با آرامش و احساس آرام ، ادامه بدهید مسیر سبز زندگی اتان را.


احساس آرام لحظه ,کنیم ,زندگی ,موضوع ,اتفاق ,عبور ,احساس آرام ,عبور کنید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی هست سازمان هکتیویست اشرار کلش اف هکر تکتا فیلم | دانلود فیلم | دانلود سریال لیریکس وان فایل مارکت امید ارگ estakhrbama هر چی که بخوای تسا مووی